All about my life.....Izar

My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
I: Itu ler nama yg slalu mak aku jeritkan masa kecik2 dlu....IZAR!!!(sbb dulu masa kecik2.. aku suka sgt g mrayap ke rumah jiran) Z : Zuriat hasil dari perkahwinan mak ngan arwah abah aku. (abh pegi masa umo aku 2thn... kecik lg masa tu) A : Anak yg taat kpd ibunya(maklum ler... anak mak! hehheee..) R : Rasanya… aku dah jadi diri aku sendiri. X mcm org lain, berangan nak jdi mcm idola mreka. sedangkan diri mreka adalah sesuatu yg lebih b’harga jika nak d’banding dgn diri idolanya tu. Bagi aku… stiap insan, tuhan kurniakan akal & fikiran yg waras, x akan terfikir nak ubah takdirnya yg telah t’tulis sbgai qada’ @ qadarnya. aper pon… smuanya t’letak pd kyakinan diri masing2. sbb sbgai insan yg dah dewasa & b’akal waras, dia tau utk mnilai baik buruknyer sesuatu perkara tu. pucuk pangkalnyer… tepuk dada tanya selera. kekuatan I.M.A.N memainkan peranan utk mnentukan seseorg tu mjadi diri mreka sendiri…

Monday, October 6, 2008

Raya 2008


Al Mizan (S Atan / Haron Abdul Majid)


Tangan Ku Hulur Maaf Ku Pinta




Ku mengambil kesempatan untuk menghulur tangan ini


Dengan hati suci bersih


Ku pohonkan kemaafan bagi setiap kesalahan ku


Yang telah berlalu itu




Memang resam manusia makhluk Allah...


Tak lepas dari kesala'n selagi kau bernyawa


Tutur kata dan perbuatan yang terkasar aa...


Di dalam pergaulan haruslah kau maafkan




Ku harapkan kepadamu lupakanlah sengketa lalu


Berdamailah dalam iman




Ku mengambil kesempatan untuk menghulur tangan ini


Dengan hati suci bersih


Ku pohonkan kemaafan bagi setiap kesalahan ku


Yang telah berlalu itu




Memang resam manusia makhluk Allah...


Tak lepas dari bersalah selagi kau bernyawa


Tutur kata dan perbuatan yang terkasar aa...


Di dalam pergaulan haruslah kau maafkan


Ku harapkan kepadamu lupakanlah sengketa lalu


Berdamailah dalam iman






" Kepada Makhluk sekelian alam,
Andaikata aku ada b'buat salah.... Ampun & maaf aku pohon. Agar segala kesalahan yg lalu dpt terhapus... tercipta satu lembaran yg baru buat kita. Semoga Allah perkenankan doaku ini...amin-Izar"


2 comments:

Anonymous said...

Erm, hi..
Sape ni ek?
N mcm mane jumpe my blog?
Thanks for following..
I appreciate it very much..
:)

Izarzulzilatil said...

ermm.. saya seacrh kat blogspot. tgok awaknyer blog best jer. so, nak follow ler... bleh x ajar saya?